Під час інтерв’ю з Юрієм Шутовським, генеральним директором компанії «Хеч Тек Україна» та Сергієм Лук’яненко, директором ТОВ «Т. Метер Україна», ми дізнались, які позиції на глобальному ринку сьогодні займає компанія і в якому напрямку планує рухатись далі. А також чому виникла потреба побудувати склад у с. Баришівка Київської області та як вдалось досягти очікуваного результату завдяки кооперації інвестора, архітектора та будівельної компанії.
З чого розпочалась історія HatchTech і яких позицій компанії вдалось досягнути за останні роки?
Компанія HatchTech заснована 1996 році у Нідерландах і на сьогодні представлена абсолютно на всіх континентах. Нашою ключовою діяльністю є розробкою інноваційних інкубаційних технологій в сфері сільського господарства. HatchTech запровадила на ринок технологію раннього вигодовування курчат, а саме – на етапі перебування в інкубаторі. Ще одна з розробок компанії – рішення, яке допомагає фермам уникнути використання антибіотиків при виробництві курятини, а також визначати стать птаха ще в яйці. Наші конкуренти на ринку ще працюють по стандартній технології, відпрацьованій століттями, в той час як ми пішли вперед. У 2006 році було прийнято рішення виходити на міжнародний ринок, для цього ми обрали саме Китай, де й було налагоджено виробництво складових частин інкубаторів. У 2014 році відкрили третю локацію з виробництва – цього разу в Україні. На сьогоднішній день у нас діє 10 000 м2 виробничо-складських будівель на ділянці площею 4 га в с. Баришівка Київської області: це близько 5000 м2 площ, які ми придбали на початковому етапі розгортання бізнесу в Україні, та новий склад.
Коли у вас виникла необхідність у будівництві додаткового складу?
Після того, як ми почали активно нарощувати виробництво продукції в Україні, вже через рік виникло питання, де всі виготовлені матеріали зберігати. До 2016 року ми вивозили готову продукцію в Нідерланди, де є готові складські приміщення. Природньо, що така логістика не дуже зручна, адже простіше відправляти продукцію, яка виготовляється в Україні, на об’єкти будівництва замовникам з усього світу напряму звідси. Тому ми почали пошук компанії, яка могла б допомогти нам у реалізації цих планів.
Які критерії та вимоги були ключовими при виборі підрядника робіт?
Ми мали можливість ознайомитись з деякими об’єктами, побудованими компанією LLENTAB не тільки в Україні, але й за кордоном, і на власні очі оцінити їхню роботу, перш ніж було прийнято рішення про співпрацю. Більше того, компанія LLENTAB будувала інкубатор для HatchTech в Чехії, тому ми були досить добре знайомі з системою та якістю роботи цієї компанії. Оскільки LLENTAB – це міжнародна група компаній, то на початку були переконані, що вартість її послуг в Україні буде досить високою у порівнянні з локальними гравцями. Однак після того, як зробили запит ціни проекту згідно з нашими вимогами, зрозуміли, що вона є цілком конкурентною на ринку України, в деяких моментах навіть більш вигідною у порівняні з іншими компаніями. Тому, взявши до уваги ряд вагомих переваг компанії LLENTAB, було прийнято рішення працювати саме з нею.
Насамперед, для нас важливо, що компанія працює з модульною конструкцією, складові якої виготовляються на заводі. Вона є оцинкованою і не передбачає жодних зварювальних робіт. На ринку України не велика кількість виробників може запропонувати такі рішення, і в більшості випадків вартість буде значно вищою. Звичайно, можна знайти дешевші аналоги, але якість матеріалів в таких випадках дуже програє.
Чим компанія LLENTAB підтверджує свою якість?
Компанія підтверджує свою роботу міжнародними сертифікатами, а всі деталі та конструкції виготовляються в Європейському Союзі, що, безперечно, є вагомою конкурентною перевагою. Окрім цього, для нас важливо, що LLENTAB працює у відповідності до високих міжнародних та корпоративних стандартів. Ми впевнені, що всі працівники компанії офіційно працевлаштовані, бригада приїжджає на об’єкт у формі, касках, з усією необхідною документацією, чітко ведуться журнали. Адже проблема використання нелегальної робочої сили в Україні стоїть дуже гостро.
Скільки часу тривало будівництво?
Оскільки LLENTAB використовує готові конструкції та деталі, це значно спрощує та пришвидшує будівництво. Для нас, як виробника, це дуже важливо. Весь процес зведення складу зайняв всього 14 тижнів, тоді як інші компанії можуть будувати подібний об’єкт роками.
Які у вас склались враження про роботу команди LLENTAB? Чи були у HatchTech особливі вимоги щодо технічних складових проекту? Чи вдалось реалізувати ваші потреби в повному обсязі?
Усі задачі та характеристики, які були поставлені нами та архітектором – щодо висоти, пройомів, навантаження – все було зроблено відповідно з нашими запитами. Ми також дуже задоволені та вдячні монтажній команді компанії, співпраця з яким залишила тільки позитивні емоції. За роки своєї діяльності ми мали досвід співпраці з різними компаніями. І можемо з впевненістю стверджувати, що нам, компанії з європейським корінням, легше співпрацювати з такими ж європейськими компаніями. Адже ми маємо схожі цінності та високоякісний підхід до роботи. Відчувається відповідальність. Якщо у процесі будівництва відбуваються якісь неприємності, наприклад, працівники пошкодили певні елементи конструкції, то така компанія як LLENTAB не намагається всіляко приховати це, а навпаки бере повну відповідальність на себе, компенсує та замінює деталі. На жаль, на ринку існує багато недобросовісних компаній, які демонструють протилежний підхід до роботи з замовником.
Які ключові складові успіху компанії HatchTech на міжнародному ринку?
Насамперед, ми концентруємось на розвитку інноваційних технологій, адже без цього у світі, який змінюється дуже динамічно, неможливо залишатись стабільним на ринку. Для цього ми йдемо у нові для себе напрямки, до прикладу, розвиваємо нову технологію для пророщення зерна. Іншими словами, інкубації для рослин. Вона дозволяє перенести процес вирощування зерна з теплиць, які займають величезні площі, в інкубаційну машину площею всього лиш 100 м2. Окрім економії площі така технологія суттєво знижує енергозатрати. Також ми виробляємо в Україні системи транспортування курчат. Ключовий наш клієнт на українському ринку – компанія «Миронівський Хлібопродукт» (МХП), найбільший виробник курятини в Європі. У 2011 році ми побудували у Вінницькій області для МХП найбільший інкубатор у світі в одному приміщенні, який генерує 1 млн курчат в день.
Які у вас найбільші ринки збуту?
В Австралії HatchTech займає 95% ринку. Один з найбільших наших ринків – Китай, також Південня Корея, Перу, Аргентина, США, Канада, Саудівська Аравія та ін.
Як компанія планує розвиватись у найближчі роки в Україні та на міжнародному ринку?
Чим більше компанія зростає, тим більше ми розуміємо, що потрібно мати виробництво в різних точках світу. Урок пандемії коронавірусу підкріплює цю тезу, адже сьогодні Китай у зв’язку з ситуацією, що склалася, став більш закритим, в цей час ми можемо виробляти більше в Україні. Тобто ми робимо ставку на гнучкість. У нас є можливість для розширення виробничо-складських потужностей на території комплексу в Баришівці. Більше того, ми вже розпочали роботу над будівництвом нового виробничого приміщення на 4 500 м2. Вкотре розраховуємо залучити компанію LLENTAB в якості підрядника.
“Насамперед, для нас важливо, що компанія працює з модульною конструкцією, складові якої виготовляються на заводі. Вона є оцинкованою і не передбачає жодних зварочних робіт. На ринку України не велика кількість виробників може запропонувати такі рішення, і в більшості випадків вартість буде значно вищою. Звичайно, можна знайти дешевші аналоги, але якість матеріалів в таких випадках дуже програє.“