З моменту відкриття першого виробництва в Україні компанія Hjort Knudsen не лише розширила свої можливості, але й продемонструвала, як ефективно поєднувати міжнародний досвід із місцевими ресурсами. Успіх Hjort Knudsen в Україні – це результат роботи команди, що вірить у якість, інновації та цінність партнерства. Про ключові особливості проєкту та свій унікальний досвід розповідає виконавчий директор Hjort Knudsen в Україні – Олександр Іванов.

Розкажіть про розвиток Hjort Knudsen в Україні. Які ключові фактори сприяли його успіху?

Від самого початку наш бізнес дійсно розвивався дуже добре. Сприяли цьому насамперед висока якість та мотивація трудового ресурсу, професіоналізм місцевого менеджменту. Рішенням власників компанії у 2020 році було дано початок великому будівництву. Нове виробництво площею 16 тис. кв. м на околицях Рівного стало першим досвідом Hjort Knudsen з реалізації проєктів greenfield. До цього моменту в Україні, як і в інших країнах, ми реалізували виключно проєкти brownfield. У Рівному, крім виробництва, розмістився центральний офіс компанії Hjort Knudsen в Україні.

Як вплинуло на ваші плани повномасштабне вторгнення?

Отримавши навесні 2021 року дозвіл на проведення робіт, ми стартували з дуже хорошими темпами будівництва. Як сьогодні пам’ятаю дату запланованої здачі в експлуатацію: 10 березня 2022 року. На жаль, це не вдалось реалізувати. Після початку повномасштабного вторгнення ми зупинили всі роботи, хоча декілька підрядних організацій вже знаходились на фінішній стадії виконання власних контрактних зобов’язань. Ми ж, як і всі бізнеси, були розгублені та очікували, як розвиватимуться події надалі. Втім, після доволі короткої паузи власники погодили завершення всіх робіт і 7 квітня 2022 року ми отримали сертифікат на введення в експлуатацію. Ми молодці, попри все ми не здались під час війни. Це було дійсно круто.

Велике виробництво вимагає просторих будівель. Яким чином ви обирали компанію для забудови таких площ?

Так, ми дуже відповідально та виважено ставимось до процесу вибору учасників будівництва. Історія співпраці Hjort Knudsen з компанією LLENTAB бере свій початок ще з моменту започаткування нашого бізнесу в Україні. Проте коли ми бралися за нові проєкти, обов’язково організовували конкурс, і LLENTAB в них брав участь на рівних з іншими учасниками умовах. Ми дуже любимо LLENTAB, у нас дійсно хороші стосунки, але ніяких преференцій від нас компанія ніколи не отримувала.

Олександр Іванов
Виконавчий директор HJORT KNUDSEN в Україні

Як ви оцінюєте роль LLENTAB у реалізації ваших проєктів?

Я переконаний, якщо в основу будь-якого проєкту поставити LLENTAB з їх чітким таймлайном, всіх інших підрядників, які займаються  підготовчими, земляними, бетонними, загальними інженерними роботами, можна тасувати як на шаховій дошці. При цьому інвестор може бути впевненим, що ця основа витримає.

Пригадую досвід нашого першого будівництва. Тоді ми разом з LLENTAB привчали українських підрядників дотримуватися часових рамок, що визначаються не місяцями чи тижнями, а порою доби. Це було доволі складно, відчувався певний скепсис. Втім, ми досить жорстко відреагували на декілька випадків відхилення підрядників від таймлайну і більше такого не повторювалося. Вважаю, таким чином ми навчили український бізнес більшій організованості.

Які виклики виникали під час співпраці з LLENTAB у реалізації ваших проєктів, і як вам вдавалося знаходити спільні рішення? 

З компанією LLENTAB під час всіх трьох будівництв у нас часто виникали питання, які не передбачені контрактом. І кожного разу вдавалося домовитися, вийти на певне рішення. Особливо хвилювались, коли під час будівництва в Рівному наші підрядники не могли виконати контрактних зобов’язань через зменшення квот перевізників, збільшення термінів поставки комплектуючих з-за кордону. Попри ці форс-мажорні обставини ми завжди відчували розуміння та підтримку зі сторони LLENTAB. За всі роки у нас жодного разу не виникали конфліктні ситуації.

Як ви оцінюєте якість виконання будівельних робіт та матеріалів, використаних у будівлях LLENTAB?

Вибір матеріалів – досить важлива частина переговорного процесу між замовником та генпідрядником. Ми дійсно дискутували досить довго, забрали мільйон годин часу LLENTAB (сміється). Але результатом цього є будівля, яка прекрасно функціонує і забезпечує всі наші виробничі та бізнес-процеси.

Зокрема, у Бродах для стін та даху використовувався “набірний сендвіч” з утеплювачем товщиною 200 мм. У Рівному – PIR-панель для стін і ПВХ-мембрана на даху. Ці рішення, перш за все, були обумовлені габаритами будівлі. Меблеве виробництво має свої особливості, зокрема там використовуються приміщення з невисокими стелями. Тому, до прикладу, скатний дах був абсолютно недоцільним, бо передбачав збільшення внутрішньої висоти на 6 м тільки за рахунок кута покрівлі. Окрім того, при наявності скатного даху досить складно планувати подальшу розбудову.

Зазначу, що всі використані в проєктах LLENTAB матеріали, включно з аксесуарами, – це високоякісні та відомі виробники, що гарантує нам довготривале використання та зносостійкість. За більш ніж два роки у нас жодного разу не виникала необхідність щось ремонтувати.