Наприкінці 2023 року Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK) запустила новий центр технічного обслуговування поїздів у словацькому місті Nové Zámky. Сервісний центр забезпечить висококласне технічне обслуговування, чистоту та безпеку поїздів. Він був реалізований як пілотний проект словацького національного перевізника, який служить зразком для схожих сервісних центрів, побудованих в інших містах Словаччини. Увесь комплекс будівель обслуговування для цього центру був реалізований компанією LLENTAB.

Залізнична компанія Словаччини (ZSSK) є найбільшим пасажирським перевізником у цій країні. Вона щодня обслуговує 1763 сполучення, у тому числі 269 міжміських та 1486 регіональних та приміських. Їхні поїзди доїжджають до 721 станції та курсують по 2935 км залізничних колій у всіх регіонах Словаччини. Новий центр технічного обслуговування в місті Nové Zámky забезпечить прибирання поїздів як зовні, так і всередині, а також технічне обслуговування (дрібний ремонт і технічний огляд). Окрім цього, він створить комфортні умови роботи для працівників. Будівництво розпочали у вересні 2021 року, а в кінці листопада 2023 року центр ввели в експлуатацію.

Сучасні технічні засоби забезпечуватимуть своєчасне виконання необхідних заходів і водночас підвищать комфортність праці персоналу залізниці.

До сьогодні обслуговування проводилося в різних локаціях і було значною мірою обмежене погодними умовами – як на відкритому просторі, так і в місцях, безпосередньо пов’язаних з коліями, і деякі роботи доводилося по кілька разів відкладати. Завдяки будівництву нової будівлі технічного обслуговування, мийки, лінії для прибирання туалетів, нових комунікацій, а також необхідних нових технологій обслуговування та прибирання, усі ці дії тепер можуть відбуватися в одному місці.

Якісний і швидкий монтаж металоконструкцій LLENTAB також отримав позитивну оцінку головного інженера проекту.

За словами інж. Габріеля Шимона, головного інженера проекту REMING CONSULT, a.s., генерального проектувальника, проектна документація для сервісного центру була створена ще в 2014 році. Центр був пілотним проектом для інвестора Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. Проектні роботи розпочалися заздалегідь, тобто ще при підготовці документації для отримання дозволу на будівництво генеральний проектувальник розглядав використання модульних сталевих будівель. Той факт, що їх можна зібрати дуже швидко і з високою точністю, був основною причиною їх пріоритетного застосування. Проектна документація створювалася в декілька етапів – від ескізних креслень аж до проектної документації будівництва, під час якого команда LLENTAB Slovakia отримала широку підтримку від генерального проектувальника центру, а всі учасники працювали в тісній співпраці.

Підготовка проекту включала координацію змін оригінального проекту з метою ефективного використання сталевих конструкцій LLENTAB. Необхідно було вибрати відповідний тип облицювання, щоб відповідати протипожежним вимогам та забезпечити належні теплотехнічні характеристики стін і даху. У будівлі технічного обслуговування поїздів по всій довжині приміщення розташовані сервісні галереї та напівкозлові крани. Вони дозволять проводити необхідні сервісні роботи в тягових агрегатах, забезпечуючи при цьому дотримання необхідних правил охорони праці.

«Наше завдання полягало в тому, щоб побудувати ремонтний комплекс, що складається з чотирьох корпусів, де буде здійснюватися експлуатаційне обслуговування поїздів, прибирання, та адміністративні процеси, і виконати роботи в запланований термін.
Всі приміщення з’єднані між собою і утворюють єдину будівлю площею 7500 м2.»

Душан Бернатяк, технічний директор ЛЛЕНТАБ Словаччина